בשנים האחרונות מחיר הדלק בישראל משתנה, עם תקופות של עליות וירידות כאחד. שינויים אלו מושפעים ממגוון גורמים, לרבות מחירי הנפט העולמיים, מסים מקומיים ותנאים כלכליים כמו מצב האינפלציה שפוקדת את המדינה משנת 2022. במאמר הבא נסביר ממה נובעות העליות והירידות ואיך ניתן לעקוף זאת ולחסוך בעלויות.

ההתמודדות של המדינה בהורדת מחירי הדלק

מחירי הדלק בתקופות מסוימות נוסקות לגבהים חדשים. בעבר, ממשלת ישראל הטמיעה מדיניות לפיקוח על מחיר הדלק, כמו קביעת תקרת מחיר מקסימלית או מתן סובסידיות. אולם צעדים אלו לא תמיד היו יעילים בייצוב השוק, ומחיר הדלק בישראל ממשיך להיות נתון לתנודתיות.

שנת הקורונה

בחודשים הראשונים של שנת 2020, מחיר הדלק בישראל חווה ירידה חדה עקב התפרצות מגפת  ה-COVID-19 והירידה שלאחר מכן בביקוש לנפט העולמי. כתוצאה מכך, ממשלת ישראל הפחיתה מסים על דלק ויישמה צעדים לתמיכה במגזר האנרגיה הנאבק.

עם זאת, עד סוף 2020, מחיר הדלק בישראל החל לעלות שוב כאשר הביקוש העולמי לנפט החל התאושש. בנוסף, ממשלת ישראל הודיעה על תכניות להעלות בהדרגה את המסים על דלק במהלך השנים הקרובות כחלק מהמאמצים להפחית את פליטת הפחמן ולעודד אימוץ של כלי רכב חשמליים.

בפברואר 2021 הגיע מחיר הבנזין בישראל לשיא, כאשר ליטר בנזין 95 אוקטן עלה מעל 7 ש"ח. עלייה זו יוחסה לעלייה במחירי הנפט העולמיים והפחתה הדרגתית של הסובסידיות הממשלתיות.

איך מתמודדים עם עליית מחירי הדלק וחוסר הוודאות?

לתנודות במחיר הדלק בישראל יש השלכות משמעותיות על הכלכלה וחיי היום יום של הישראלים. מחירי דלק גבוהים יותר יכולים להוביל להגדלת עלויות הובלה וסחורות, בעוד מחירים נמוכים יותר יכולים לספק הקלה לצרכנים ולעסקים.

כיום גם עסקים וגם הצרכן הישראלי, יכולים ליצור לעצמם הגבלה של מחירי הדלק באמצעות התקנת דלקן אוניברסלי אשר חוסך להם בעלויות. לדלקן מספר יתרונות מעולים:

  • הוא מאפשר לרכז רכישות מבלי לשמור חשבוניות
  • הוא מאפשר מעקב נוח על הוצאת הדלק
  • הוא מזהה את סוג הדלק שאתם צריכים עבור הרכב שלכם ולא מאפשר טעויות
  • התדלוק מהיר יותר ובאופן עצמאי
  • ניתן לתדלק בתחנות השונות גם מעבר לשעות הפעילות
  • ניתן להגביל את הסכום
  • הוא מאפשר לכם ארנק צובר של ההנחות שתקבלו באמצעותו

לסיכום, עליית מחירי הדלק אינה וודאית וכיום בישראל נראה שהמגמה היא בעלייה מתמדת. ניתן ואף כדאי להתקין דלקן ובכך לעקוף את העלויות המשתנות.